Перехід на ПДВ за власним бажанням – мрія чи реальність?

Перехід на ПДВ за власним бажанням – мрія чи реальність? 

n4Існує маса нюансів, які створює вітчизняне законодавство для реєстрації платників ПДВ. Як відомо, відповідно до статті 183 Податкового кодексу України, стати платником ПДВ можна або зробивши оборот на суму більше 300 000 тисяч ( що не завжди є можливим ), або ж за власним бажанням. У випадку реєстрації за власним бажанням заява подається в податкову не пізніше, ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого підприємство буде вважатись платником податку, тобто заяву ви подаєте не пізніше 10 числа календарного місяця. Змалюю ситуацію з практики, тож сідайте зручніше і насолоджуйтесь. 

Коли компанія вирішує отримати свідоцтво платника ПДВ, одразу постає цілий ряд питань, відповіді на які «просто знайти в мережі Інтернет» неможливо.

Першим питанням є перелік необхідних документів для отримання свідоцтва. Ви повинні знати, що у кожного підприємства є свій реєстратор (залежно від назви компанії), саме з цим реєстратором Вас повинні з’єднати в телефонному режимі для консультації в податковій інспекції.

Перелік документів для реєстрації платником ПДВ/Перелік документів для одержання свідоцтва платника ПДВ:

  1. Реєстраційна заява по формі №1-ПДВ.
  2. Оригінал виписки з банку що підтверджують оборот коштів.
  3. Завірена заявником копія договору (контракту) з контрагентом, на підставі якого був проведений оборот коштів.
  4. Довіреність на представника товариства в двох екземплярах.
  5. Завірені товариством копії: свідоцтва про державну реєстрацію, довідки про взяття  на облік платника податків по формі 4-ОПП, довідки ЄДРПОУ.
  6. Завірена копія договору оренди приміщення за яким знаходиться юридична особа (юридична адреса).
  7. Завірені копії паспортів та ідентифікаційних кодів директора, бухгалтера та засновників юридичної особи.

Додатково необхідно підготувати наступну інформацію (для правильного заповнення реєстраційної заяви (п.1):

  • відкриті рахунки в банках;
  • в яких юридичних особах  директор, засновник (-ки), головний бухгалтер є директором, засновником, головним бухгалтером;
  • кількість офіційно оформлених працівників на підприємстві.

Питання друге, яка повинна бути сума договору? – відповідь : будь-яка, чинним законодавством України не закріплено обов’язкову суму укладення договору.

Питання третє, який має бути договір? – тут будь ласка дуже уважно! Договір повинен відповідати виду Вашої економічної діяльності, наприклад якщо КВЕД у Вас “оптова торгівля ” то і Договір повинен бути про купівлю-продаж. Щодо договору важливим є те, що прописувати в ньому ПДВ НЕ потрібно. З практики спілкування, багато хто вважає це необхідним і в решті-решт повертається з податкової не в найкращому настрої. До договору потрібно додати: акт прийому передачі і видаткову накладну, і будь ласка ніяких “сума з ПДВ”J 

Питання четверте, як правильно заповнити заяву? – відповідь: головне заповнюйте дуже уважно і керуйтесь методичними рекомендаціями.

І ось він, довгоочікуваний фінал, збираєте всі документи і направляєтесь в державну податкову інспекцію. Все інше Вам пояснить державний реєстратор, головне посміхайтесь йому)) А вже через п’ять робочих днів в Вас на руках буде свідоцтво платника податку на додану вартість, правда його дія розпочнеться лише з першого числа наступного місяця.

З повагою,

Червенкова Марина Георгієвна

Юрисконсульт Юридичної компанії “Альт-Брайер”